Siirry suoraan sisältöön

Rakas ryhm√§sparrilainen! ūüíĖ

Syd√§mellisesti tervetuloa! Toivon ryhm√§sparrin tuovan sinulle iloa ja inspiraatiota. ūü§ó

Tässä ryhmäsparrissa käsittelemme Oman mielen mestariksi-kurssin neljää ensimmäistä osaa, eli testaamme neljää eri länsäoloharjoitusta ja keskustelemme niistä torstain ryhmäsparreissa. Jokainen ryhmäsparrikerta sisältää myös Päivän teeman, mikä liittyy hyvin löysällä aasinsillalla tehtäviin.

Jos sinua kiinnostaa koko Oman mielen mestariksi -kurssinsisältö, pääset halutessasi tutustumaan siihen täältä. 

‚≠ź Ryhm√§sparrit

Ryhmäsparrit pidetään seuraavasti:
To 23.11. klo 11.30-12.00
To 30.11. klo 11.30-12.00
To 7.12. klo 11.30-12.00
To 14.12. klo 11.20-12.00

Ryhm√§sparreissa k√§yd√§√§n ensin teht√§vi√§ l√§pi ja sitten jutellaan / vastailen kysymyksiin. HUOM! Siksi onkin t√§rke√§√§ tehd√§ 1. teht√§v√§ ennen 1. ryhm√§sparria, jotta voit kertoa siit√§ oman kokemuksesi. ūüėĀ

Ajankohdaksi on valittu lounastunti, jotta se sopii myös hektisen elämän keskelle, sillä kaikkien meidän tulee syödä joskus. Tällä kurssilla voit siis vapaasti syödä samalla!

Linkki kaikkiin sparreihin:

Join Zoom Meeting
https://us05web.zoom.us/j/89893743816?pwd=PLkwxivlebZlNgP1zGEdJp4W6u72hg.1

Meeting ID: 898 9374 3816
Passcode: 7mVyaB

‚≠źTeht√§v√§t

Tee 1. tehtävä ennen ensimmäistä ryhmäsparria, 2. tehtävä ennen toista ryhmäsparria jne. 
Tehtävät löytyvät kurssimateriaalista. 

Voit tehd√§ saman teht√§v√§n useamman kerran tai valita useamman eri vaihtoehdon teht√§vist√§ mielesi mukaan. P√§√§asia, ett√§ teht√§vien teko tuntuu hauskalle, eik√§ niiden tekemisest√§ tule mink√§√§nn√§k√∂ist√§ painetta! ūü§ó

Onnellinen työ eli tulevaisuuden työelämä on iloinen ja arvot näkyvät viestinnässä

Kurssimateriaali

¬†Toivon, ett√§ saat kurssilta paljon vinkkej√§ ja inspiraatiota. Hurjasti iloa matkaan! ūüíó

Anneli 

*Taustatietoa: Oman mielen mestariksi -kurssi

- Hyödyntääksesi optimaalisesti mielesi kapasiteettia, sinun tulee ensin tietää, miten mielesi toimii -

Koko kurssin avulla:

  • Tutustut erilaisiin kokonaisvaltaisiin eri aistien kautta teht√§viin palauttaviin ja itsetuntemusta lis√§√§viin mielen ja kehon rentoutusharjoituksiin, joiden avulla sympaattisen hermoston dominointi sek√§ haitallinen stressi v√§henev√§t
  • L√∂yd√§t juuri itsellesi parhaiten sopivia l√§sn√§oloharjoituksia, mitk√§ auttavat parasympaattista hermostoa aktivoitumaan ja saamaan luovuuden kukan kukkimaan
  • Opit tuntemaan joitain taustalla alitajuisesti vaikuttavia ajatuksia ja tunteita, mitk√§ est√§v√§t parhaiden tulosten saavuttamisen miss√§ el√§m√§nalueella tahansa
  • Saat itseluottamusta, jotta otat konkreettisia askelia kohti suurempia unelmia ja visioita
Mielenhallinta on tärkeää hyvinvoinnin kannalta

Hyvällä fiiliksellä teemme hyviä ratkaisuja. Hyvä fiilis syntyy sopivasta rentoudesta, itsevarmuudesta ja vapaudesta. 

Jotta kurssi tukisi parhaiten näitä päämääriä, kurssimateriaali pidetään niin lyhyenä kuin mahdollista. Näin aikaa riittää itse tehtävistä nauttimiselle ja oivaltamiselle. Myös kaikki tehtävät pidetään mahdollisimman helppoina ja mieluisina, mutta erittäin tehokkaina.

Tätä kertaa lukuunottamatta kurssilta on riisuttu myös teoriaosuus, jotta kurssi olisi mahdollisimman vaivaton käydä, sisältäen vain oleellisimman. 

Kuitenkin, jotta saat kurssilta haluttua tehoa, kaikki tehtävät tulee tehdä suurella tunteella ja antaumuksella. Voit palata eri tehtäviin myös myöhemmin, sillä koko kurssimateriaali on käytössäsi paitsi kurssin ajan, myös sen jälkeen niin kauan, kuin vain kurssi on olemassa! 

Kurssin rakenne

Kurssin rakenne on jaettu eri aihealueittain seuraavasti:

Menestys, luovuus ja itsetuntemus tekevät menestyjän mindsetin

‚≠ź Hetkess√§ el√§misen taito eri aistien ja taiteiden avulla¬†

Stressi johtuu usein siitä, että murehdimme menneisyyttä tai stressaamme tulevaisuutta. Kun elämme juuri tässä hetkessä, olemme turvassa ja meillä on kaikki hyvin.

Meditaatio ja mindfullness ovat tutkitusti äärimmäisen tehokkaita keinoja muovaamaan aivojamme ja vähentämään stressiä sekä ahdistusta. Mielikuvaharjoitukset, hengitysharjoitukset tai kehomeditaatio ei kuitenkaan ole kaikkia varten. Mikäli harjoituksista tulee vain yksi lisästressi to do -listalla, koko alkuperäinen tarkoitus vähentää stressiä kumoutuu.

Eikä kenellekään ole haittaa, jos rentoutuspaletissa on useampia työkaluja eri tilanteisiin ja eri fiiliksiin sopivana!

Opettelemme kurssilla tuntemaan laajan kirjon erilaisia rentoututtavia työkaluja, josta löydät varmasti itselleni parhaiten sopivat, eniten mielihyvää ja rentoutumista tuovat menetelmät mm. luonnon kauneuden, taiteen ja musiikin avulla.

Menestys, luovuus ja itsetuntemus tekevät menestyjän mindsetin

‚≠ź Itsetuntemuksen ja itseluottamuksen lis√§√§minen

Itsetuntemus ja itseluottamus ovat luovuuden ja innovatiivisuuden sekä onnellisen ja stressittömän elämän avainasemassa. Mikäli et luota itseesi, et luota myöskään intuitioosi tai ideoihisi etkä annan mahdollisuudelle mahdollisuutta.

Meillä jokaisella on omat ainutlaatuiset piirteemme, kompetenssimme, visiomme ja missiomme, mitkä tekevät meistä juuri meidät.  Kuitenkin jotta voisimme hyödyntää omaa ainutlaatuista taitokombinaatiotamme, meidän tulee oppia luottamaan itseemme ja tutustua itsemme aidosti.                   

Kurssi auttaa huomaamaan, mitä meillä on annettavaa toisille.

Menestys, luovuus ja itsetuntemus tekevät menestyjän mindsetin

‚≠ź Vaikeiden tunteiden kohtaaminen

Tunteiden tehtävänä on toimia mielemme merkkeinä siitä, mitä meidän tulisi huomata ja miten meidän tulisi toimia. Samoin kuin fyysisten aistimusten kehollisina merkkeinä. Esim. ilo Рsamoin kuin miellyttävä kosketus Рneuvoo meitä jatkamaan sitä mitä teemme. Epämiellyttävä tunne, samoin kuten kipu, informoi meitä tunnistamaan kyseisen kivun aikaansaavan asian. Fyysinen kipu neuvoo esim. nostamaan käden pois kuumalta liedeltä. Henkinen kipu voi neuvoa meitä esim. siitä, että pelkäämme jonkin tapahtuvan, meidän rajat on ylitetty tai kaipaamme jotain.

Epämiellyttävän tunteen tunnistamisen jälkeen on helpompi tunnistaa sen aiheuttanut tekijä, triggeri. Kun tämän tekijän tunnistaa, on helpompi arvoida, kannattaako jotain lähteä muuttamaan jatkoa ajatellen. Muista, että kaikki ratkaisun avaimet ovat sinulla!

Epämiellyttävät ja vaikeat tunteet tulee kohdata aidosti, sillä muuten ne jäävät vaikuttamaan taustalle alitajunnassa. Koska alitajunta on paljon voimakkaampi kuin tietoinen mieli, alitajuiset ajatukset saattavat ohjata meitä ihan eri suuntaan kuin olisimme halunneet. 

Tunteiden aidon kohtaamisen ja käsittelyn jälkeen meillä on tilaa myös kaikille niille ihanille tunteille, mitkä ovat jääneet epämiellyttävien tunteiden välttämisen varjoon sekä kaikille toiveille ja niiden toteuttamiselle. 

Kurssilla käsittelemme vaikeita tunteita turvallisesti niihin tutustuen mm. elokuvien avulla. Näin on helpompi tunnistaa, missä kohtaa kehoa mikäkin tunne tuntuu ja myöhemmin tunnistaa samoja tunteita aiheuttavia asioita arjessa.

Menestys, luovuus ja itsetuntemus tekevät menestyjän mindsetin

‚≠ź Ajatusmallien muuttaminen positiivisemmaksi

Luovuus asuu ilossa ja vapaudessa, parhaissa mielentiloissa tehdään parhaat päätökset. Kun flow iskee ja kaikki sujuu kuin siivillä, saadaan paljon aikaiseksi ja ilo välittyy lopputulokseen.

Meillä on kuitenkin aivoissa ns. negatiivinen vinouma. Sen aiheuttamana huomaamme helpommin ympäristössämme olevat uhat ja negatiiviset asiat, kuin mahdollisuudet ja positiiviset asiat.

Negatiivinen vinouma on pitänyt meidät hengissä ja suojellut meitä auttaen huomaamaan ympäristön vaaratekijät, kuten vihaisen karhun tai sotaisan naapuriheimon. Elinympäristömme on tästä kuitenkin muuttunut valtavasti, hyvin lyhyessä ajassa. Kehomme ei ole kuitenkaan pysynyt vauhdissa mukana, mikä aiheuttaa suurta epätasapainoa ja ylikuormitusta.

Opettelemme kurssilla erilaisia tapoja, joilla opimme huomaamaan ja muistamaan positiiviset asiat sekä ympäristöstämme että itsestämme. Opimme myös huomaamaan ympäristön positiiviset palautteet meistä sekä meitä olemaan positiivisempia ja kannustavimpia sekä itseämme että muita ihmisiä kohtaan. 

Näin ollen toivon sinun olevan kurssin lopulla paitsi luovempi ja menestyvämpi, myös parempi vanhempi, työkaveri ja ystävä Рsekä toisille että itsellesi. 

Tietosuoja

Yksityisyytesi on meille tärkeää!

Päivänsara Hyvinvointipalvelut

hyvinvointipalvelut@paivansara.fi

Lähteitä

Kurssilla käytetyt lähteet

Facebook
LinkedIn
Instagram
error: Content is protected !!